dilluns, 26 d’abril del 2010

Ja era hora!!

Aquest dissabte hem decidit anar a provar sort per la zona de Roses (fotos a la galería). La nostre intenció es trobar un camí que transcorre vorejant la costa pel parc natural del Cap de Creus fins arribar a Cadaqués, es l’anomenat camí de ronda. Sortim del càmping i agafem un camí que ens portarà fins a Roses. Travessem tota la badia de Roses per el passeig, passats deu quilòmetres i desprès de perdre’ns un parell o tres de cops per fi trobem l’esperat camí de ronda. Comencem apujar per una pista en molt bon estat que ens porta fins La punta Falconera, les vistes son una passada, el mar, les cales. No ens encantem gaire i anem bastant per feina tot pujant fins l’anomenat pla de la Gata. Des d’aquí podem veure i contemplar amb alegria desenes de camins que serpentegen per tota la zona, per fi els hem trobat!!! Sembla que a partir d’ara s’haurà acabat el no poder pedalar mes de trenta minuts seguits sense haver de carregar la burra a coll. Decidim fer un últim esforç i pugem per un camí que ens portarà fins al cim d'un turó amb un total de quinze quilòmetres de dura pujada. Aquí esmorzem una mica mentre recuperem forces i gaudim del esplèndid paisatge i la pau que l’entorn transmet. Decidim baixar per un corriol que es divisa des d’aquí dalt i sembla ser divertit, però... la distancia ens enganya, i el que semblava un divertit corriol es converteix sobtadament en un ràpid descens que ens fa davallar vertiginosament, En Juanca.. de sobte, perd el control i desprès de tres o quatre tombarelles tasta les dures roques del parc natural, per sort només es fa quatre esgarrinxades i un petit cop a les costelles, podria haver estat pitjor.. ja que per segona vegada aquest any trenca el casco. Un cop refets del ensurt reprenem el descens (aquest cop mes a poc a poc) fins arribar a Roses per tornar fins al càmping contents per haver pedalat pràcticament quaranta-quatre quilòmetres sense baixar de la bici... ja era hora!!